tisdag 5 april 2011

Vinkar till världen


Jag är här, jag kanske inte är så tuff men jag är här.... Har haft en fruktansvärd vecka totalt däckad, totalt ute, totalt medvetslös. Jag har alltså lyckats få influensan två gånger i år, yeha....

I tisdags förra veckan kom hostan smygande, i onsdags mådde jag piss men tvingade mig till Villa Källhagen för ett partnervent. Stack hem vid 14 tiden och sen blev det horisontalläge. (Sorry alla jag smittade) Torsdag och fredag låg jag framför TV'n med datorn i knät o kände mig lagom kaxig men trodde absolut att jag skulle bli piggare till helgen. Fredag kväll, tar en dush och sen jäklar brakade det loss! Jag däckade bokstavligt talat. Två dagar utan att komma ur sängen, kan inte minnas senast det var så illa. Med hjälp av alvedon lyckades jag ta mig till toaletten, hade vart illa o behöva göra sina behov i sängen ;)

Måndagen kommer och jag lyckas ta mig ur sängen och tillbringar dagen i soffan halvt om halvt vaken. Piggnar till mot kvällen och blir hungrig. Mat, det ska jag ha. Men icke, lämnad ensam utan tillstymmelse till mat, knappt något bröd hemma ens. Så, medan Tompan skrek sig hes på Råsunda låg jag och yrade efter mat. Tur som jag har hörde mina fina fina vänner mina böner (facebook) så först plingade det på dörren och en låda thaiwok och en påse godis levererades. Energi!! Någon timme senare plingar det igen. Där står två till underbara flickor med hemlagad korvstroganoff. All denna kärlek har gjort att jag idag sitter upp!

Status: Sitter alltså upp, susar i öronen, kommer ut något obeskrivligt ur näsan/bihålorna, jag gottar i mig resterna av godsakerna från igår, kikar på mina jobbmail, flåsar efter luft, tar en godis, nyper mig i fettet och hostar lite. Sova en stund kanske?

Inga kommentarer: