måndag 14 september 2009

Diskriminering!


Jag är förkyld. Snuvig o trötta ögon, men jag lever! Ingen vill vara nära mig, jag känner mig diskriminerad... Alla tror att jag är döende på jobbet... Sa jag att jag jobbar med bara män typ? En kollega ligger hemma för att han är snuvig - please!
Sen så har vi skyltar där det står - KOM EJ IN OM DU ÄR SJUK för att corporate är livrädda för en svininfluensa epedimi - please igen!

Jag vill idag informera folket om två saker:

- Man kan jobba när man är förkyld. Bara arbetsskygga människor ligger hemma o slappar då
- Svininfluensan är inget annat än den årliga influensan!! Den existerar för att arbetsskygga människor ska få möjligheten att ligga hemma med endast en förkylning...

2 kommentarer:

Prytz sa...

kan folk baar tagga ner med den där jävla influensan?
E de så dumma så de tror att människor andra år inte dör av influensa? det har väl hänt förr. ända skillnaden är kanske att en och annan ung drabbats denna gång. hade det vart en livsfarlig epidemi så hade fan halva sverige utrotats vid detta laget!!

Jag håller med dej. slöa jävla mongon som tror de måste va hemma för att de e lite snuviga. och de som e rädda för att dö av skiten får fan lägga av. lägg energi på att leva å ha det bra istället!

chattelenöttdepaff sa...

Du får tälta på balkongen inatt! Influensan e så himla farlig har jag hört! Du måste nog vara hemma nu ända tills jul! Du får bara dricka handsprit i gelformat och bara äta kottar så ingen smittas!

Undra om sjukdomen kommer att kallas för "soffligge socialinfluensan" när våra barn läser om den på historialektionerna i framtiden.... Värsta digerdöden... trodde vi iaf!

Puss på dig!