söndag 13 juni 2010

Den bästa lördagen

Lördag och Tompan har styrt upp heldag med Bockholmen och ribbåt. Vilken kille, gud så kul vi skulle ha! Trodde jag ja....

Kl 07.00 ringer någon på ytterdörren som en dåre. Tompan är på toa och jag kravlar ur sängen och går ner för att skälla ut fanskapet där utanför. Tomt. På trappen ligger ett vitt kuvert. Jaha!? Öppnar och läser "Ikväll blir det fest men först..."
Vaddå? Morgontrött skalle stirrar på pappret och strax går det upp för mig, det är dags för möhippa!!

Följer instruktionerna på pappret och packar en väska och klär på mig träningskläder och följer snällt med Tompan ut till bilen. Kommer till sjöstaden kl 08.00 där jag mottags av två piffade och snygga brudtärnor och ett glas champagne! Själv ser man nyvaken och sliten ut. I med löshår och fram med locktången. Blir lite finare. Det blir mysig frukost och jag är spänd inför dagen! Det enda jag vet är att jag måste klara ett gäng utmaningar under dagen för att sedan få parta!

Efter frukost får jag en påse och ett brev. Sex and the city står på dagens schema och då måste man ju vara city chic så jag får ett grymt snyggt fodral att hoppa i.


Så, kl är 9.30 och jag har gått från morgonruffs till citychic - nästan. Kvar på nedre delen av kroppen är röda fotbollsstrumpor och joggingskor - vackert...

In i bilen och iväg till stan, i handen har jag kuvert nr 1. Miranda är värdinna för detta uppdrag och som den businesswoman hon är ska jag ta mig genom Stockholm på två hjul. Cykla och visa trosorna i mitt korta fodral? Lära mig åka mc? Skotersafari?
Väl framme möter vi upp alla mina underbara vänner och jag får svar på mina frågor - vi ska åka ZEGWAY! Och shit vad roligt det var!! Så, tillsammans sticker vi ut i våra snygga klänningar och gör gatorna osäkra!


Väl tillbaka får jag kuvert nr 2. Carrie är värdinna och hon är besviken på mina skor, såklart! 500 pix, 45 minuter och sedan ska jag hitta en ballong i Humlan. Shit, hur hittar man ett par skor under 500 spänn i äkta Carrie anda? Lyckas med uppdraget och byter ut joggingpjucksen till skyhöga klackar och vi beger oss mot Humlan. Gör ett pitstop på Sturehof och dricker champagne och kilar sedan vidare. Hittar ballongen och en fantastisk picknick med rosa bubbel, rosa glas, rosa servetter och rosa dekoration. Får självklart i uppdrag att blanda cosmopolitans till oss. Jag är ju sjukt dålig på det här med lagom sprit, men tredje gången gillt!


Kuvert 3 kommer sedan fram och denna gången är det Charlotte som står för uppdraget. Dags att fixa accessoarerna till fodralet! 100 pix och en hemgjord karta till en antikvitetsaffär. Och vilken affär! Mäster Samuelsgatan 11 tror jag det var, gå dit! Lyckas fynda ett pärlhalsband och örhängen och känner hur Charlotte ler stolt åt mig i kulisserna.


Ut på gatan och in i bilen. Kuvert nr 4 ligger och väntar. Ajaj, vem är kvar - jo Samantha. Nakna män, utmanande kläder och spänst som ska ta mig till oanade höjder. Ok, färgglada stringtrosor stod det på instruktionerna imorse... Helvete, ska jag skaka rumpan tillsammans med ett gäng strippor på en scen?? Kommer fram till Sickla och ett klättercenter! Tjoho!! På med lila strumpbyxor, rosa benvärmare, små shorts och ett sidenlinne. SNYGG!! Klättrade, svettades och skrattade! Skitkul!! Sista klättringen för att hämta ett kuvert på väggen - skakar i armarna men lyckas.
Kuvert nr 5: Grattis du har genomfört samtliga uppdrag! Yes!!


In i bilarna igen och färd söderöver för fest på hemlig ort. Ut till Saras landställe för äkta tjejkväll med underbar mat, roliga lekar och mycket skratt.

Jag älskar er alla. Vilka vänner.. går inte att besriva med ord!
Jag är så tacksam för denna helt perfekta dag och ligger nu trött men så lycklig i soffan med mannen i mitt liv bredvid.
Nyp mig, jag tror jag drömmer!

1 kommentar:

Camilla sa...

:) det låter verkligen som en superdag!