måndag 28 juni 2010

En midsommarnatts dröm

Världens bästa midsommarhelg är förbi och jag sitter instängd på kontoret och drömmer om varma vindar och stekande sol...

I torsdags bar det av ut i skärgården, båten var tipp topp och livet kanon! Finnhamn var målet och snart var vi där. Proppfullt.... Jaha, vi får väl gå runt och lägga oss på norrsidan. Tom vik!! Hur perfekt är inte det?? Tom vik på midsommar betyder antagligen något, och det betydde grunt. Vi lyckas hitta en plats i hela viken som funkade. Fantastisk utsikt och spegelblankt vatten - åt ena hållet.. Åt andra hållet såg det ut såhär!

Haha, skrattar när jag ser bilden, ser helt hemskt ut!! Men det var det inte, vi låg kanonbra och här är utsikten åt andra hållet!

Hem på lördagen igen, dags för traditionen att avsluta midsommaren med en kanonfest på Värmdö. Tompan och jag hamnade på rygg i soffan och tog oss aldrig upp. Vår avslutning av midsommaren bestod av take away, sömn och TV... Mycket nöjd igår när jag vid åttatiden hoppa upp på cykeln och stack och köpte nybakat bröd.
Jag älskar helgmornar i Vaxholm - vackert, lugnt och alldeles alldeles underbart

Inga kommentarer: