fredag 9 juli 2010

Unga bloggare

Vad är egentligen grejjen med alla unga bloggtjejer som måste vara bitchiga och allmänt skabbiga? Det verkar som om de tror att det är det enda sättet att slå igenom med en blogg. Även om de verkar tröttna och sadla om till helylle tjejen några år senare när smällarna slår tillbaka alltför hårt så undrar man egentligen om det verkligen är inne att vara elak? Och varför...? Tycker man inte mer om en blogg med innehåll, som min fantastiska :/ än en som bara handlar om att kasta skit på alla och skriva om hur lite man bryr sig om vad andra tycker. Tror jag inte ett skit på, och speciellt inte när man är 16-18 år. När jag var det handlade det mesta om vad andra tyckte, jag var helt vilsen i min egen värld och hade inte hittat mig själv. Och jag tror inte någon som laddar tuttarna fulla, svälter sig själv och täcker fejjan med brylkräm känner sig speciellt säker i sig själv.

Suck, när ska föräldrar ta sitt ansvar? Skäms dom inte över sina döttrar?