måndag 25 oktober 2010

Hjälp efterfrågas!

När man tittar ut genom fönstret idag så är träden gröna och solen skiner. Visst det är svinkallt, men det syns inte. Ganska stor skillnad från i fredags då snön låg vit.

Måndagens utmaning består inte av någon jobbig arbetsuppgift utan av funderingar över vinterjacka...
Jag har en såklart, men tycker jag om den? Näpp...
Vill jag köpa en ny? Japp...
Ska den vara jäkligt varm? Oja...
Har jag råd? Det var just det...

MEN, jag behöver en! I och med att midvintern har beslutat att flytta till Sverige så behöver jag en varm jacka och den jag har är inte det.

Sen till nästa stora fundering. Jag vill ha den här för att den är varm och de som har den säger att det är den enda som gäller om man ska slippa tjocka tröjor under.

Men, min första tanke är att hälften av Sveriges fjortiselit har den. Dock berättade en kollega med barn i den åldern att det inte är den som gäller längre utan att de små glinen vill gå mer mot tajtare varianter och att Montclair blir mer och mer poppis. (Kan det vara för att skabbet i Tylösand går runt med en på sommaren?)

Så, vad ska jag göra? Ska jag köpa en eller inte? Har ni några andra tips?

1 kommentar:

H-lena sa...

Tänk inte på andra. Kör ditt race. Jag köpte en Peak i helgen jag. Kanske är totalute, men det var enda varma jackan av typ femtioelva jag testade som jag åtminstone kände mig lite snygg i.