tisdag 7 oktober 2008

En sjukling bland folket!

Vaknade imorse med en hals stor som en fotboll, ett huvud som dunkade och en kropp som inte riktigt ville följa med i mina svängar. Men ja stoppade i mig några värktabletter och nu sitter jag här, svag och eländig och försöker göra ett bra jobb... Resultatet är ju sådär...

Jag är idag en sådan jag avskyr. En sjukling bland folket!
Igår på vägen hem hamnade jag på båda bussarna framför en hostare. Båda var män och båda hosta och nös utan att hålla för munnen! Ugh! Inte ok!

Jag hoppas iallafall att jag inte blir sängliggande. Även om det låter fantastiskt skönt så är det ju inte det när man ligger där och svettas ut febern... Och det är inte så att jobbet stannar upp om man är hemma och sjuk. Nej nej, det lägger sig i en hög som serveras vid första bästa tillfälle. Allt är även självklart prio 1...

Nog om självömkan, nu ska jag ringa en leverantör!

Inga kommentarer: