onsdag 1 oktober 2008

Tips från en förälskad coach

Jag känner mig typ nykär. Det pirrar i magen o ja går runt o småler hela tiden! Vår nya lägenhet är fantastisk, stor och fantastisk!
Soffan är så stor att vi msåte vinka till varandra om vi sitter i varsin ände.
Matbordet är så stort att vi måste sträcka oss mot mitten.
Sängen är så stor att jag kan spreta med både ben & armar och komma undan med det.
Hallen är så stor att vi kan bowla i den.
Jag ska köpa walkie-talkies så vi kan kommunicera från varsin flygel!

Hela dagen igår var det bära slita spotta som gällde, jag och min T är världens bästa team! Tömma lägenheten & förrådet, städa och lämna gamla lyan samt hämta nya möbler på Mio på 9h. Hur vi gjorde?
Tips till flyttaren första gången:
- Förbered i tid, börja rensa bland dina saker, städa iordning förrådet, strukturera.
- Packa allt i lådor, då menar jag verkligen allt!
- Använd en pirra. Kör 3 lådor på den medan den andre bär 2 lätta. Istället för att förlytta 2-3 lådor åt gången förflyttar ni på detta sätt 5!
- Arbeta som ett team då det behövs, dela upp er om möjligt!
- Stanna ej för matpause, prata inte med varandra, gå ej på toaletten och svara absolut inte i telefonen.
- Stretcha innan läggdags...
Tips till flyttaren andra gången:
- Hyr in flyttgubbe & städfirma

Svårt att koncentrera mig idag! Sitter och stirrar på regnet och vill bara att kl ska bli sluttid så jag kan rusa upp till centrum innan bussen hem och inhandla otroligt viktiga pryttlar till mitt nya liv!

Puss för kärleken!

1 kommentar:

Clover sa...

Och för guds skull, stäm inte någon innan du upptäckt vilka underverk lite silikonspray kan göra!