onsdag 12 november 2008

Iakttagelser från golvet


Idag skulle jag vilja diskutera friskis & svettis... Jag kan inte låta bli att iaktta och utvärdera medan jag ligger där och stretchar efter ett svettigt pass.
Det finns några olika kategorier:

- Vi har man 70+; Länge leve livslusten!
- Vi har kvinna 50+; Har blommiga cykelbyxor och stor t-shirt. Får mig nostagliskt att tänka på gympa lektionen i mellanstadiet.
- Vi har kvinna 40+; Är söndersolad, fjärilstatuering på skuldran eller bröstet, lite för tajta kläder, blonderat hår och svettband.
- Vi har kvinna 35+; Har fött två barn, lagt ner de senaste 5 åren på att ta hand om hemmet och vill nu träna bort babyhullet. Träningspasset genomförs även med håret utsläppt...
- Vi har man 30+; Han vågar inte gå på pass på SATS då hans ben och armar har svårt att hänga med i uppvärmningen och manligheten ligger på noll i denna fumliga dans
- Vi har kvinna 25+; Stönar etfer 15min och undrar om det är så här det känns att dö. Hon hoppas på att drömkroppen kommer inom 1 månad, deltar trots allt på 1-2 pass i veckan... Eller tvärtemot, har drömkroppen och studsar lätt igenom passet utan att svettas. Efter noga eftertänksamhet (?) erkänner jag att jag tillhör förstnämnda...
- Vi har pojke 16+; Precis fått börja träna och vågar inte slåss med de större grabbarna i gymmet

1 kommentar:

H-lena sa...

Haha... Själv går jag på "hippt" gym där de pumpade killarna står framför spegeln och lyfter skrot, de trådsmala tjejerna studsar fram på löpband, går runt med handskar och gör övningar på maskiner jag inte ens skulle våga att prova på. Den äldre generationen består av överklasstanter med silikonbröst som går runt med sin PT. Sen är det lilla jag, som inte alls är spinking. Än iaf. Haha... Men för att svara på din fråga har jag väl gått ner ca 6 kg sedan sist vi sågs. Men nu står jag still o stampar lite. Inbillar mig att jag bygger muskler. hehe...