tisdag 15 december 2009

Välkommen - stick snart igen!

Sitter framför TV'n hos Tompans föräldrar och dricker te och fyller i formulär. Snacka om att USA är rädda för att någon skulle lyckas slinka in i landet och stanna där, hua! Esta ska fyllas i så man blir godkänd, SAS vill veta var man bor, papper ska fyllas i ombord på planet och häpna om du INTE blir utfrågad om var du ska och varför när du går genom tullen och snällt lämnar ifrån dig dina fingeravtryck. Tacka vet jag att komma till Sverige. En trött tulltjänsteman kollar passet och sen är det bara att springa lös!

Ute faller snön, det är fint, jätte fint! Nu hoppas jag verkligen att Miami bjuder på vackert väder. Pappa sa att det skulle bli kallare igen, mellan 20-30 grader. Jag hoppas på 30...

Trisslotter, vilket lureri! Patrik vann 25 ballobas på ett gäng. Det är en ny lott, eller kanske ett 6 pack toapapper på ica.... Tänk när man var liten och fick 25 kronor i veckopeng. Jag kommer ihåg hur jag alltid stod o valde mellan en tidning och godis... Blev ju såklart alltid godis. Trisslott tänkte jag aldrig på.

Inga kommentarer: