måndag 13 september 2010

Regnig måndag

Vaknade till smatter på taket och fönster och ville inget hellre än att ligga kvar. Helgen har flygit förbi och jag känner inte alls att jag är redo för en vecka med massa möten och full fart.

Fredagen mös jag med Hella o Josse och i lördags hade vi hippa för finaste bruden Mickis! Kickade hennes azz i Laserdome och hade skrattfest när vi kämpade på yoga. Fin dag för fin tjej. På lördag är det dags för bröllop och hon kommer va så fin!


Kollade på sista debatten med Mona och Fredrik igår. Ta bort häxan. Varför ska vi leva i ett bidragssamhälle? Varför vill man inte se till att alla lata människor tvingas ut på arbetsmarknaden? Fakta är ju att folk lever på staten för att de är lata och att det är för enkelt. Varför ska man kunna leva gott på bidrag? Nej, det ska kännas så man motiveras att fixa jobb. För jobb finns det, problemet är att folk är 'för fina' för att söka vissa. Dom tycker jag inte synd om, inte det minsta. Och sjukpenningen är ett skämt idag. Folk lever på det för att de ha ont här och där, men visst kan de renovera huset och springa maraton. Jag tänker då inte betala för dom! Punkt

Inga kommentarer: