fredag 10 december 2010

Strandsatt

Lämnade hotellet på Malta kl 12 igår och åkte till flygplatsen. Tog ett flyg till Sicilien, såg vulkanen från luften o längtade hem. Satt på planet ett tag innan vi fortsatte till Frankfurt. Landade vid 18.. Sitter just nu fortfarande i Frankfurt och kl är 06...

2 cm snö har fallit och hela Tyskland lamslås.. Står i en enorm kö 2,5h för att boka om, försöker med 22 planet o hamnar på väntelistan.. Köar 1h till flighten med 100 andra som vill hem. Jag står kvar på marken när planet lyfter. Tillbaka för att boka om igen, samma kö och panikångest.. 2h senare sitter jag i en taxi som kör i 200km/h i snöblandat regn. Dödsångest... 5 mil senare är jag välbehållen på något hotell 5 mil utanför Frankfurt... In i hissen o äckliga tysken nr1 gör livet ännu lite surare för mig... In på rummet o barnet i mig kommer fram. Ingen mat på hela dagen, trött o ensam i en håla någonstans i Tyskland mitt i natten o med ett par sura fötter... Är det ok o gråta lite?

Upp kl 04.50, taxi tillbaka till flyplatsen o nu sitter ja här utan bokad plats.. Hoppas på att komma med första flyget, men står bara på väntelistan...

Såhär skulle min dag sett ut;
Sovmorgon
Båt till Fjäderholmarna kl 11.15 för jullunch
Möta upp Tompan för o hämta hem en liten
Hem till Josse för lite vin
Andra raden på Idolfinalen

Livet är verkligen rättvist, verkligen....

Inga kommentarer: