torsdag 17 februari 2011

Trafikpropp

Idag höll ja på o skapa trafikstockning mitt i morgonrusningen... Efter att ha haft en envis Pelle i bilen som inte ville någe annat än o följa med till kontoret idag stack jag iväg utan o tänka på att ja behövde tanka.. I kön upp på E4an börjar de kvarvarande kilometrarna som bensinen räckte till ticka ner galet fort! Från 54 till 17 på max 1 min... Herregud nu stannar bilen! Shit, nu fastnar ja o blir en propp!!! Men med Gud på min sida lyckas jag på ångor ta mig till Statoil i Kista... Aphu...

Jag hann dock fundera på vad man skulle göra!
- Be ngn komma med en dunk? Hur då, det är ju kö bakom mig och en motorväg framför mig...
- Gå till närmsta bensinmack? Skulle ta en evighet och väldigt genant...
- Ringa en bärgare? Nä, dom gör väl inte såna utryckningar...

Som tur var behövde jag inte välja mellan dessa tre alternativ och jag kommer aldrig mer köra på tom tank!

Inga kommentarer: