torsdag 18 december 2008

Outsourcing & gäddhäng


Sjuk vecka... Har varit kaos sen jag satte på stolen i måndags morse! Om jag inte längtade tidigare så gör jag det nu.. Ledighet!

Intressant att se hur mycket ekonomin påverkar i alla led. Ska inte dra sådant här såklart men vill ändå visualisera med en liten serie...

What else... Ja, julklappsshopping! Skulle ta det lugnt med det i år hade jag tänkt iom Schweiz resan.. Men det är ju så kul! Är klar, men ska nog ta några extrarundor. Mycket klappar under granen ska det va! =) Köpte också ett pepparkakshus, färdigt att sätta ihop, för några veckor sen.. Inte gjort. Värdelöst!!

En annan intressant iakttagelse denna vecka är på gymmet. En sal som sväljer runt 80 personer. Kanske 60 som deltar på passet och ändå står alla som packade sillar. Skaffa större rum tänker du kanske, men nej det handlar om människans envishet att stå på 'sin plats' vilket resulterar i en centrerad tight grupp som flyr kanterna! En av kvinnorna som alltid stönar ikapp med mig kom lite senare än vanligt sist. Men jovisst skulle hon stå på samma ställe som alltid trots att en ny i gruppen omedvetet inkräktat på hennes område... Old lady vann... Själv var jag också sen och hamnade i mitten långt bak. Var en annorlunda upplevelse då jag brukar stå längst fram. Halva passet gick till att tänke på arga kvinnans gäddhäng då hon stod rakt framför mig. Låg och jobbade med magmusklerna men kunde bara tänka på att jag måste se till att träna armar. Kl 17.30 idag är det skivstång...

Inga kommentarer: