måndag 15 december 2008

Teknikens under!

Måndag morgon.. Kroppen skriker av motvilja men jag tvingar med den till jobbet ändå. Stackars sate.
Kommer in redo att börja. Access denied.. Tydligen har systemet kickat ut mig. Vad gör man när något teknisk är fel på Novell, jo man lägger en Helpdesk ticket på innerwebben. När man inte har access kan man inte komma in på helpdesk.. Smaaart!
Okej, telefonnummer.. Nä, finns inte. Personerna som arbetar där heter Helpdesk1-10...

Snacka om att man är slav under tekniken!
Hur såg det ut förr? Skickades allt via snbigelpost? Alla måste ha varit så lugna. Stress måste varit ett ord som inte var länkat med arbete då iallafall...

Till helgen då..
Fredagen hade Idoltema. Tvingade Tompan, Empan och hennes date att genomlida 2 timmar skönsång.
Lördag och lucia. Inget lussande, upp och hoppa nu ska iväg och shoppa! På kvällen hade vi besök av Johanna & Anders, Helena & Jocke, Fredrik & Maria samt Adnan och det blev vin och spel!
Söndagen tillbringades inomhus i soffan... Ingen frisk luft här inte!

Nu ska jag dampa loss på supportkillen... Hans svar på att mitt lösenord inte funkar var: “so if you can get in with and old password you can change it. if not you kind or out of luck”

DRIVER HAN MED MIG!!!

Ciao!!



1 kommentar:

H-lena sa...

Shit, du o Tompa skulle kunna vara de bästa representanterna för Svea Rike ever. Kan man rösta in er i kungahuset? Isåfall gör jag det. Done!