torsdag 30 april 2009


Alltså vad är grejjen med grissjukan?? Är det så illa som det verkar eller kan man lalla vidare i lugn takt? Får mail genom jobbet om det, nu har alla resor till Mexiko ställts in och vi bör ställa in samtliga jobbresor och ta mötena via videokonferens om möjligt. Dom har tydligen också höjt varningen till 5 på den 6 gradiga skalan hörde jag igår. Innebär det att denna pandemi kommer på riktigt?
På 1300 talet var det en pandemi - digerdöden. den tog kål på 30-40% av hela Sveriges befolkning! Fatta öde det skulle bli i vårt lilla land! Dock hoppas jag att vi är mer utrustade nu på 2000 talet...

Jaja, jag är glad att jag inte åker kommunalt till jobbe iallafall. Vill inte utmana ödet med att stänga in mig i en plåtburk fylld av orena människor!

Mitt tips till alla
- Köp en cykel
- Köp en bil
- Åk inte till Mexiko
- Klappa inga grisar
- Ha en grym Valborg

1 kommentar:

H-lena sa...

Grymt grymt. På flera sätt.