onsdag 24 september 2008

Gamla Malin, kan hon för mycket?

Att ha nackspärr är verkligen sjukt jobbigt! Jag hatar känslan när det kommer smygande och man vet att man ska vara låst i flera dagar.. Det är jag, vetekudden och det vita pillret som jobbar i team ett tag nu!

Min arbetsbörda har gått upp 100%
Plötsligt ska jag även ta hand om Sverige, landet jag förvisats från på grund av en maktgalen mansgris som hälsar när det passar. Istället söker vi en ny profil, en ny Malin. Gamla Malin passar inte längre, utnyttjad vid behov och kastad till en galen holländska.
Nä, dags att söka nya utmaningar och nya miljöer där jag kan vara såväl den gamla som den nya Malin. Vin & sprit kanske är en öppning, det får vi se! Frågan som dock hänger över är;
Är den nya intressant medan den gamla kan för mycket?

1 kommentar:

H-lena sa...

Malsa liv.

En polett trillar ner och hissen hittar äntligen till takvåningen. Jag fattar; till slut.

När jag såg det i ett ord tänkte jag: mal saliv. Mindre begåvat. Har jag blivit smittad här i Norge? Jag är ju ganska smart egentligen. Right? Tror att Sthlm får mig på rätt köl igen. Längtar.

Kos & Klem