måndag 12 januari 2009

Lika Par Leka Bäst


En tanke som har legat och grott i mitt bakhuvud ett tag är att många par är lika varandra? Hur kommer det sig ? Är man så egenkär att man omedvetet dras till personer som ser ut som ensjälv?

Om man tar mig själv som exempel så har jag ju skaffat mig en pojkvän som alla mina vänner säger är lik min bror. Det som gör detta intressant är att alla mina vänner säger även att jag och min bror är väldigt lika, vilket i långa loppet alltså betyder att jag stödjer teorin om lika par leka bäst! Eller?

Självklart så försöker jag finna svar på livets svåra frågor:

Researchers have found that the longer couples stay together, the more they look like each other — apparently due to facial similarities involved in attraction as well as shared experiences.

Känner du dig klokare?

1 kommentar:

H-lena sa...

Ahaaa! Nu trillade poletten ner. Det är DÄRFÖR som jag aldrig hittar nån vettig kille. Finns liksom ingen som mig helt enkelt. Lite jobbigt att vara unik på det sättet...