måndag 2 februari 2009

Barnhemmet


Måndag morgon! Yeeeha! Vem vill egentligen ha helg... ;)

Helgen innehöll lite av varje; Mys hos Sara och Leone. Snabbtitt på Helenas nya fina lya! Årets utsikt, årets äckligaste balkong... Middag och skräckfilm med Frida och Micke. Shopping på IKEA, fiiint!

För att återgå till det jag finner intressant i denna lista, skräckfilmer! Vi såg på barnhemmet, en otroligt bra skräckis!
1: Den är inte amerikans utan spansk vilket gör att inte skådisarna vart med i 40 andra filmer man redan sett.
2: Den hade 'verkliga' läskiga inslag och ej endast övernaturliga.
3: Den hade en röd tråd och en handling.
4: Den innehöll scener som gjorde att jag skrek högt.
5: Den hade ett jätte bra slut!
Det är ett ganska roligt fenomen, det här med skräckisar. Man sitter upptryckt i ett soffhörn med en kudde för ansiktet och är livrädd... och njuter av det! Antar att det är enda gången man kan njuta av rädsla, annars är ju det oftast en väldigt negativ känsla.

Veckokalender

Ikväll ska jag tvätta
Imorgon ska jag träna
På onsdag ska jag AWa med Kalmarbrudarna
På torsdag ska jag på Guitar Hero kväll med jobbet
På fredag ska jag vara med min älskling
På lördag ska jag på inflyttningsfest hos Jennie
På söndag ska jag vara bakis

Inga kommentarer: