måndag 19 april 2010

Avbeställningsskydd

För första gången i mitt liv så beställde jag avbeställningsskydd på min resa. Tänkte att det var smart eftersom vi bygger om och man aldrig vet om det krisar i plånkan... Klapp på huvudet, duktig Malin.

Beslutade idag att det vore smartast att använda detta skydd eftersom Tompans resa blev framflyttad och vi inte vet när Öjkaflöjkajökull ska sluta spy ut sot. Jag betalade extra så att jag skulle kunna AVBESTÄLLA min resa, det är väl det AVBESTÄLLNINGSSKYDD betyder??? Nej tydligen inte!! Man måste vara akut sjuk också!! Och det gills inte om man e gravid o får en komplikation, om en gammal skada blir akut eller om man måste opereras o redan visste att d kunde hända. Skitklausuler!! Någon som känner en läkare som kan skriva under på att jag ligger i koma??

Borde heta "Pengarna tillbaka om du blir döende annars e du körd (haha) skydd"

Så som jag ser det finns det fyra sätt

1) Hoppas på att vulkanen fortsätter att kräkas så jag får tillbaka pengarna. Dock betyder det också att Tompabo inte får åka...
2) Åka ner ändå och hänga i Barca själv medan Tompabo lär sig allt om nålar och inälvor...
3) Hoppa från taket och bryta benet och därmed bli akut sjuk och få pengarna tillbaka...
4) Begå försäkringsbrott o sitta i finkan o åka på böter som är 10 gånger dyrare än biljetten...

Jag ger upp

2 kommentarer:

Prytz sa...

tell me about it. jag fick inte boka om min resa hem från japan, trots komplikationer å grejjer.... NORMALT! tänk om jag var i ett uff land där man får HIV om man går till läkaren. VILKA SEPEN!

Dra till barca bruden. häng med dig själv på dagarna, de har ju en soft beach.. och gosa med din man på kvällarna! :)
Johan bor ju i barca så du kan ju höra av dej till han om du blir ensam!

Malin sa...

Ja det blir nog Barca för mig ändå... Blir trots allt bara 1 dag i ensamhet eftersom han är ledig på helgen!

Barca, Barca, Braaarca!
(Kommer säkert en ny vulkan någonstans så jag blir strandsatt där nere - synd om mig ;)