fredag 30 april 2010

ojdå!

Efter att ha trotsat min rädsla och kikat ut genom fönstret under hela inflygningen landade jag äntligen i barcelona 1h senare än planerat! In i taxi och ner till hamnen där hela Tompans jobbgäng satt på en restaurang. Blev en najs middag och sedan tillbaka till hotellet i Ruby som ligger 2 mil utanför stan. Eftersom askan gjorde att Ts kurs sköts upp så får vi bo här ute istället för i stan. Men det funkar, tar bara 20 minuter in till stan!

Morgonen var grå och det regnade lite smått. Attans, kollade in väderprognosen och det var bara regn hela helgen... snark. Snacka om min vanliga tur... Men någonstans runt lunch sprack det upp och jag la mig vid poolen med en bok. Tänkte inte mer på det och läste i lugn or ro. Packade ihop mina saker och kom just in - RÖD!! Ja på framsidan iallafall, baksidan e lika vit som en annan svensks vinterhy och lyser skadeglatt.

Ikväll blir det till att strosa runt Barcas gator och äta gott och dricka massor av rosé! Vi får se hur vädret blir i helgen, men njuta ska jag vilket som! Kanske gå på zoo, kanske dra ett museum. Hoppas på uteserveringar och att inte åka på en ficktjuv. Har blivit uppskrämd av alla som vart här samt de som bor här. Håll koll på värdesakerna, de ryker snabbare än du kan blinka och du märker inte ett skit! Fan, det vore ju min otur o råka ut för... Ska nog skippa väskan o lägga kittet i en ficka med blixtlås... jo för det har man ju på många klänningar... iiihh...

Nu dusch, sen en liter hudkräm på stackars rödingen!

1 kommentar:

Prytz sa...

amen jag vet. till nästa gång du åker kan du väl skaffa dig en sån där sexig magväska att ha dina värdesaker i. Och kameran i ett redigt snöre runt halsen!
Turist - Javisst!