måndag 5 april 2010

Busy woman

Jag är för busy för att blogga :)

Okej, jag var hos optikern och tänkte att ett par terminalglajjor skulle underlätta livet lite. Icke... Det blir riktiga brillor istället. Har tydligen brytningsfel... Ajaj, trodde jag hade perfekt syn! Kommer mötas av applåder och skratt på jobbet, jag har bombsäkert hävdat att mina ögon är perfekta och att glasögon är ett ålderstecken om man inte föds med dålig syn. Så, antingen måste jag erkänna att jag hade fel, eller så måste jag erkänna att jag blir äldre. Tycker inte om något av alternativen...

Påsken har inneburit rivning av badrum. Och jäklar vad vi rivit! Golv, väggar och tak är pulviriserat och jag har träningsvärk i varje muskel! Nu är byggarna här och gör det sista innan de ska bygga upp det igen. Känns skönt att titta på, mer min grej!


I lördags var det påskmiddag hos vänner. Jag har aldrig ätit så mycket i hela mitt liv! Var tvungen att gå ut och gå en sväng, trodde jag skulle spricka... Söndagen blev det lammstek hos Tompans föräldrar. Fantastiskt gott säger allt!

Idag vaknade vi av snö som så många andra. Och som så många andra vrålade vi ut vår ilska över skiten. På dagens agenda stod påt i trädgården, så blev det inte! Istället sitter vi inne och lyssnar till Belfrage som går loss i vårt framtida badrum.

Inga kommentarer: