fredag 28 maj 2010

Kroppen & knoppen

Jag har insett att jag har växt ifrån mina fräknar. När jag var liten låg ett band av små söta prickar över näsryggen men de tynar bort allt mer för varje år. Istället har de flyttat söderut, ner på kroppen. Bröstet blir mer och mer prickigt och armarna likaså. Jag inser att jag min fars dotter. Den mannen är prickig, inte så mycket i ansiktet men på kroppen! Jag saknar mina fräknar när de var på rätt ställe.

Idag har jag stora problem, jag har en kropp som inte bara är prickig utan även totalt trasig. Mina ben vill inte röra sig, det smärtar och spänner och svider. Det kallas träningsvärk. Att vi har en trappa i huset känns sådär...

Knoppen mår bra iallafall, den lever rövare och drömmer om helg. Imorgon är det melodifestivalkväll, utan Sverige... Jag är besviken på Europa men har bestämt mig för att byta nationalitet till Azerbajan imorgon. Drip Drop - sup o svälj, ha en bra helg!

1 kommentar:

Prytz sa...

Kör en hård runda på lördag - se till att springa 5 kilometer så kroppen får veta hur det känns, även om du vill spy. U can do it.
Kör en runda till på söndag men pressa inte lika hårt. Måndag = vila och ladda med massa kolhydrater, kanske ta en promenad för att ha benen igång.
Jag hejjar på dig på tisdag!!
Kram