måndag 17 maj 2010

Top 10 lista

Måndag och tillbaka i verkligheten. Att sitta på kontoret en solig dag ligger inte på min top 10 lista. Soliga dagar ska man ligga i trädgården och läsa en bra bok, inte halvligga i en stol och läsa mail. Punkt.

Idag har jag gett mig på ett första försök på en bordsplacering till bröllopet. Har insett att det är det första av många försök. En sak som gör allt extra svårt är att vi är fler killar än tjejer. Hur löser man det? Vem ska få sitta utan bordsdam? Någon som vet? Den här utmaningen ligger inte på min top 10 lista...

Imorse gjorde jag ett litet test kan man säga. Jag skrev en påhittad pressrelease. Jag blir helt förlägen när jag tänker på det. Och att någon viktig människa sedan ska läsa och ha åsikter om den gör det hela bara mer genant. Inte heller det ligger på min top 10 lista... Gud, var nådig mot mig...

Inga kommentarer: