onsdag 5 maj 2010

Monster under sängen

Ok, det här med att bo i hus medför lite annorlunda saker. Man måste klippa gräs, ansa buskar, måla fasaden, rensa ogräs OCH leva med monster!

Igår satt jag uppflugen i soffhörnet i över 1 timme och stirrade med fasa på väggen. Där satt den, ond och redo för attack. Världens största jävla spindel! Låg lite ihopkurad i kanten mellan taket och väggen så såg inte enorm ut först. Men jag gick närmre och whaaaa... Är det möjligt??? Vågade inte röra mig ur fläcken, rädd att den skulle flyga ner och attackera. Alla grabbarna var på fotbollsträning, what to do? Jo jag väntade och när kl slog 20.00 ringde jag panikslagen till Jocke som fick komma och rädda mig!

Han kastade ut den på vägen mellan oss och grannen, på 10 meters avstånd såg jag hur den rusade tillbaka mot vår tomt, redo för strike two... Fatta stor när man ser den på så långt håll!!

Här är den, infångad av skadedjurskämpen Jocke, typ 6-7 cm lång! Mördarspindeln...

Inga kommentarer: