söndag 7 mars 2010

Båtar och lite kultur


Vilken lördag! Vaknade till strålande sol och tog en morgonpromenix tillbageriet med Frida. Man kände våren i luften och under fötterna knastrade det. Och inte av snö utan grus! Det var länge sen d... Men snön ligger fortfarande vit, och det är mycket som ska bort! Men jag välkomnar vårfloden, jag är redo! Och jag längtar efter att få fixa iordning vår baksida och inviga den med en rejäl grillkväll!

Inget föll igår och vi fick lämna mässan utan problem och utan att vara skadeståndskyldiga. Men det var kul ändå! Jag vill ha en båt, men att sitta o betala 7 papp i månaden känns sådär. November, kolsvart ute o regn - jaha, o där kom båträkningen! Nää, skulle inte tro d!


Kvällen blev lugn med tapas och Stieg Larssons sista film. Den var bra, jag är nöjd!


Nu är det söndag och imorgon åker ja till Dublin. D ska bli skoj, men ja e pissnervös inför flygningen som vanligt! Hela kontoret åker o så tänker man att d vore sjukt om vi krascha o dog hela bunten! Vad var det på TV i fredags? JO, en dokumentär om en flygkrasch där ett helt norsk kontor ramla ner från himlen o dog! VAFAN, är det ett tecken? Bör jag stanna hemma?

Idag blir det Cosmonova och Naturhistoriska - kallas kulturell söndag!

Inga kommentarer: