onsdag 31 mars 2010

Dragna vapen

Vid 10.30 hör jag en kollega ropa och säga att det är massa poliser i rondellen utanför vårt kontor med dragna vapen. Jag rusar såklart fram till fönstret och mycket riktigt, mitt i rondellen kryper tre poliser omkring med vapen. Runt rondellen står fem-sex polisbilar med blinkande syrener. Plötsligt springer alla poliser tillbaka till sina bilar och rivstartar därifrån och kör bort mot E4'an. Fan, vilken besvikelse. Varför kunde det inte fortsätta här? Vi hade ju första parkett! Packar ihop mina saker och drar till Bromma för möte med en partner. Förbi mig svishar polis efter polis, såväl enorma svarta stadsjeepar med civilare som mindre vanliga volvopoliser. Ovanför huvudet cirkulerar polishelikoptern. Shit, jag är mitt i händelsernas centrum, yes!!

Tyvärr blir det inte mycket mer än så, inget gripande, ingen skottlossning, ingen action - mer än biljakten då förståss. Läste sen på TT att de gripit två personer misstänkta för värdetransportrån. Dumma jävlar...

Inga kommentarer: