lördag 20 mars 2010

Vårinlägg

Våren är här. Jag struntar just nu i hotet om att vintern ska återvända nästa vecka. Jag tror inte vår huvudstad kommer acceptera det utan stöta bort den med full effekt!! Våren är här... Jag njuter av solen och värmen i ansiktet. Jag njuter av knoppar och fågelkvitter. Jag njuter av doften av fuktig jord. Jag njuter av ljusa mornar och längre kvällar.

Snön ligger fortfarande djup - MEN den smälter!

Vårbevis - lökarna i rabatten får liv!
Sen får vi se hur länge jag klarar av att hålla dem vid liv... :/

Och så kan man hjälpa den på traven genom att skotta bort den så gott det går!

När våren kommer så kommer även folket. Vaxholm lever upp och det blir trångt på uteserveringarna. Vi tinas upp, vi lever, vi skrattar o vi ler!

Snart är även marinan full av båtar och ännu en sommar full med glädje är här för att hälsa på.

Inga kommentarer: