måndag 1 februari 2010

En vinter i tyll

Det är måndag, kl närmar sig 9 och jag har precis kommit till jobbet. Suttit i bilkö i över 1 timme! Helt otroligt! Fattar inte hur det ens är möjligt. Ja, det är snö ute men betyder det att man måste köra i 4km/h? Fan, snacka om stressmoment...

Försöker starta min mail men den verkar tycka att måndag är en dålig dag och vägrar. Vänder ryggen till och visar endast ett grått start-up fönster. Det får bli en kaffe istället.

Måndag betyder också att det vart helg. Helg betyder roliga saker.

Fredag, solen tittade fram och hälsade helgen välkommen. Vi bjöd Tompabos föräldrar på grillning och hade en skön kväll hemma.

Lördagen kommer och jag står redo för bröllopsmässa. Blir Limo från Slussen och sen en jäkla massa brudar... Alla springer från monter till monter och testar håruppsättningar, sminkningar, drar i klänningar på rea, dregglar över ringar och funderar över smaker på tårta. Jag tittar mest. Promenerar omkring och undrar när min hysteri ska slå in... Ringar, klart.... Lokal, klart.... Mat, klart.... Håruppsättning, nej tack.... Smink, jag tar han om mig själv.... Vi går till baren, testar lite olika bubbel – viktigt. Men så är det dags för visning, åh tänk om jag äntligen får se något snyggt! En underbar kreation uppenbarar sig redan som nummer 3 ut på scen. Den är stor, den är galen, den är allt jag inte letat efter – den e klockren! 12 februari bär det av, då ska Malin bli ett moln av tyll! Efter mässan blir det middag på East och när Sara åker hem till lilla dottern drar jag vidare på nya äventyr i Vaxholm. Invigning av sportrummet hos oss.




Söndagen knackar på i skallen och jag känner att jag lever, fysiskt... Jag och Tompabo lyckas dock ta oss ut i ett helt magnifikt vinterlandskap för en eftermiddagspromenad. Jag är hänförd, hur kan man inte älska vintern?

Inga kommentarer: